close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לקבלת טופס 4

מערכת שורשה אב, תשעט06/08/2019

כשהכול כבר נגמר ואתם מגיעים אל הישורת האחרונה לפני אכלוס הבית, פתאום אתם מבינים שעומד בפניכם דווקא אחד האתגרים היותר מורכבים של תהליך הבנייה, הלוא הוא השלב של טופס 4

תגיות:
כשהכול כבר נגמר ואתם מגיעים אל הישורת האחרונה לפני אכלוס הבית, פתאום אתם מבינים שעומד בפניכם דווקא אחד האתגרים היותר מורכבים של תהליך הבנייה, הלוא הוא השלב של טופס
4. ובכן, במחשבה שניה, קבלת טופס 4 לחלוטין לא חייבת להיות משימה מורכבת או אפילו מעיקה, ואם תעשו את הדברים בצורה נכונה, ללא ספק תוכלו להשלים את התהליך במהירות רבה מאוד ולאכלס את הבית שלכם מוקדם יותר ממה שאתם חושבים. לשם כך אספנו עבורכם מספר טיפים לקבלת טופס 4.

היעזרו במפקח בניה
זהו הטיפ הראשון שלנו, וזו לחלוטין לא טעות. הבקשה לקבלת טופס 4 היא בקשה המוגשת לוועדה המקומית לתכנון ובנייה והיא נבחנת בצורה מאוד שיטתית על פי מתודולוגיה ידועה מראש מומלץ להשתמש בשירותי של מפקח בניה כמו חברת י.נ הנדסה המתמחה בקבלת טופס 4 . המשמעות היא שככל שאתם יודעים כיצד להכין את הבקשה, כך אתם מגבירים את הסיכויים שתקבלו את הטופס כמה שיותר מהר וללא עיכובים. מן הסתם, מאחר ואינכם אנשי מקצוע בענף הבנייה, הידע שלכם גם בתחום של קבלת טופס 4 הוא ידע מאוד מוגבל שנשען בדרך כלל על שמורות ורסיסי מידע בלבד. על כן, הטיפ הראשון שלנו ברשימת טיפים לקבלת טופס 4 הוא להיעזר במפקח בניה שמכיר את הפרוצדורה ולרוב מכיר גם את אנשי המפתח היושבים במסדרונות הוועדה ויכול לסייע לכם בזירוז הבקשה. החוויה שתחוו תהיה שונה לחלוטין והיא גם תוביל לתוצאה הרצויה בזמן הקצר ביותר.

בצעו את כל הבדיקות מראש
במסגרת הגשת בקשה לטופס 4, עליכם לצרף לבקשה שורה של אישורים של אנשי מקצוע אשר ערכו את הבדיקות הנדרשות ומאשרים את מצב הנכס. כך למשל, תזדקקו אישור לכך שהנכס עומד בהיתרי הבנייה שניתנו לו, שהוא נבנה על פי תכניות הבנייה, שהוא עומד בתקנות ההגנה על איכות הסביבה, שהמים בצנרת ראויים לשימוש וכן הלאה. האישורים האלה חייבים להיות מצורפים לבקשה, שכן אלו הם הכלים היחידים שעומדים בפני חברי הוועדה לצורך בחינת הבקשה שלכם. רכזו רשימה מסודרת של כל הבדיקות הנדרשות, בצעו את כולן וצרפו את כל האישורים הנדרשים. איש מקצוע יוכל, כאמור, לסייע לכם גם בהיבט הזה.

קחו אוויר והיו סבלניים
לעיתים, הבקשה שלכם עשויה להיתקל במספר קשיים, לא בגלל שמצב הנכס אינו ראוי לטופס 4, אלא לפעמים פשוט מכיוון שהדברים אינם ברורים דיים לוועדה הבוחנת את הבקשה. היו סבלניים ונסו להבין את הצד של הוועדה, קבלו את הריג'קטים בהבנה ובצעו את התיקונים הנדרשים על מנת להביא את הכל על תיקונו ולהגיש את האישורים הנדרשים לכך שהדברים תוקנו. כאמור, איש מקצוע יוכל למנוע מכם מצב כזה מלכתחילה, ובכל מקרה יוכל לסייע להסדיר מצב כזה, אם ייווצר, במינימום זמן ולחץ.

ואחרי שאמרנו את כל זה, רשימת טיפים לקבלת טופס 4 היא רשימה שבסופו של דבר אפשר לסכם אותה בקבלת סיוע וליווי של איש מקצוע – זהו כנראה הטיפ החשוב מכולם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה